ZAWIESZENIE I NAPĘD PRĄDNICY

Najczęściej prądnicę mocuje się na kadłubie silnika przy użyciu tzw. kołyski lub łoża.Prądnica zawieszona na kołysce ma dwie tarcze zaopatrzone w kształtowe łapy  wiązane zawia­sowo do wsporników kadłuba silnika. Prąd­nica mocowana w łożu spoczywa swą obudową na wspornikach lub w odpo­wiednim gnieździe i jest unieruchomiona opaskami ścią­gającymi.  Napęd prądnicy. Zwykle prądnica o małej mocy jest na­pędzana wprost przez wał korbowy, za pośrednictwem pasa klinowego, często jednocześnie z wentylatorem układu chło­dzenia. Natomiast prądnice o dużych mocach są przeważnie napędzane za pośrednictwem wałków zaopatrzonych w prze­guby elastyczne — np. poprzez dodatkowe koło zębate przekładni napędu rozrządu.

Witaj na moim serwisie! Zamieszczam tutaj artykuły dotyczące motoryzacji z która związana jest moja praca zawodowa. Motoryzacja to moja największa pasja, która chcę się dzielić na blogu. Zapraszam do czytania!