WYDAJNOŚĆ RDZENIA CHŁODNICY

Rdzeń chłodnicy o małej łub średniej wydaj­ności jest z reguły wprost wlutowany w ścianki zbiorników, górnego i dolnego.Rdzeń-chłodnicy o dużej wydajności (np. samochodu cię­żarowego) składa się często z układu wymiennych elementów, połączonych przewodami ze zbiornikami — górnym i dol­nym. Zaletą takiej konstrukcji jest łatwość naprawy chłod­nicy przez wymianę uszkodzonego elementu. Górny zbiornik chłodnicy zaopatrzony jest w króciec do przyłączania przewodu dopływowego, a zbiornik dolny w kró­ciec przewodu odpływowego. Oba zbiorniki chłodnicy są zwykle połączone sztywnymi obejmami odciążającymi, które przejmują obciążenia mechaniczne i tym samym za­bezpieczają rdzeń przed nadmiernymi naprężeniami.

Witaj na moim serwisie! Zamieszczam tutaj artykuły dotyczące motoryzacji z która związana jest moja praca zawodowa. Motoryzacja to moja największa pasja, która chcę się dzielić na blogu. Zapraszam do czytania!