WPŁYW OGÓLNEGO STANU

Wpływ ogólnego stanu cieplnego silnika na zużycie paliwa jest wyraźny, zwłaszcza w zakresie małych obciążeń, ponieważ wówczas rzeczywisty stopień sprężania mieszanki łub powietrza w cylindrach jest niewielki i mieszanka lub powietrze niedostatecznie nagrzewa się podczas suwów sprę­żania. W takich warunkach, np. przy obciążeniu silnika odpowiadającym 10% obciążenia znamionowego, obniżenie temperatury wody chłodzącej z 80 °C do 40 °C powoduje dwukrotny wzrost zużycia paliwa. Przechłodzenie silnika przyspiesza jednocześnie zużycie pierścieni tłokowych i gładzi cylindrów silnika gaźnikowego. Przyczyną tego jest wytrącenie się z mieszanki kropelek ciekłego paliwa na gładzi cylindrów.

Witaj na moim serwisie! Zamieszczam tutaj artykuły dotyczące motoryzacji z która związana jest moja praca zawodowa. Motoryzacja to moja największa pasja, która chcę się dzielić na blogu. Zapraszam do czytania!