SZCZOTKI PRĄDNICY

Szczotki prądnicy, wykonane przez sprasowanie sproszko­wanego węgla, są dociskane do komutatora przez sprężyny wywierające umiarkowane naciski (0,9 kG/cm2). Szczotki są ustalone w obsadach szczotkowych, w których mogą się swobodnie przesuwać.Jeden z biegunów magneśnicy prądnicy jest połączony z ma­są, tzn. z kadłubem prądnicy, ajlrugi jej biegun — z izolo­wanym zaciskiem kadłuba.Wałek twornika prądnicy jest z reguły ustalony w łożyskach tocznych, osadzonych wpokr^ach zamykających kadłub z obu stron.              Prądnice stosowane w, *poia_zdach samochodowych są to najczęściej samowzbudne maszyny bocznikowe, w prąd­nicy takiej”uzwojFńla magneśnicy są połączone równolegle z uzwojeniem twornika, przy czym spotyka się rozmaite systemy połączeń .

Witaj na moim serwisie! Zamieszczam tutaj artykuły dotyczące motoryzacji z która związana jest moja praca zawodowa. Motoryzacja to moja największa pasja, która chcę się dzielić na blogu. Zapraszam do czytania!