SMAROWANIE MIESZANKOWE

Do zasilania silnika używa się wówczas zamiast czystego paliwa specjałl paliwa i oleju, zawierającej 3…5% oleju silnikowego. _ Obecnie smarowanie mieszankowe stosuje się wyłącznie w najtańszych, dwusuwowych silnikach gainikowych o wstępnym sprężaniu mieszanki w skrzyniach korbowych (co uniemożliwia wykorzystywanie skrzyni korbowej jako zbiornika oleju).Smarowanie mieszankowe jest najprostsze lecz zarazem i naj­mniej korzystne. Mieszanie oleju z paliwem jest kłopotliwe, przy czym olej wykazuje skłonność do wytrącania się z pa­liwa. Zadowalające smarowanie odpowiedzialnych części osiąga się tylko kosztem odpowiedniego nadmiaru oleju w mieszance, co wydatnie zwiększa zużycie oleju. Znaczna część oleju spala się bezproduktywnie w cylindrach wraz z mieszanką, wskutek czego obficie wydziela się nagar w komorach spalania, kanałach wydechowych oraz w tłu­miku wydechu.

Witaj na moim serwisie! Zamieszczam tutaj artykuły dotyczące motoryzacji z która związana jest moja praca zawodowa. Motoryzacja to moja największa pasja, która chcę się dzielić na blogu. Zapraszam do czytania!