PRZEWIETRZANIE SILNIKA

Podczas pracy silnika tłokowego, w czasie suwów sprężania i rozprężania, przez nieszczelriości pomiędzy gładzią cy­lindrów, pierścieniami tłokowymi oraz tłokami, do skrzyni korbowej silnika przedostają się znaczne ilości sprężonego powietrza lub mieszanki paliwowo-powietrznej oraz gorą­cych spalin. Mieszanka przenikająca do skrzyni korbowej zawiera ciekłe paliwo i jego pary. Paliwo to mieszając się z olejem silnikowym rozpylanym w skrzyni korbowej roz­cieńcza go i pogarsza jego właściwości. Gorące spaliny od- działywują szczególnie’ szkodliwie, wywołując utlenianie i rozpad składników oleju silnikowego. Ponadto przedmuchy spalin powodują znaczne podniesienie temperatury w skrzyni korbowej i szybkie zanieczyszczanie się oleju produktami niezupełnego spalania mieszanki.

Witaj na moim serwisie! Zamieszczam tutaj artykuły dotyczące motoryzacji z która związana jest moja praca zawodowa. Motoryzacja to moja największa pasja, która chcę się dzielić na blogu. Zapraszam do czytania!